Rotorua - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marijke Ibes - WaarBenJij.nu Rotorua - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Marijke Ibes - WaarBenJij.nu

Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Napier

Vandaag een vrije dag in Rotorua
We zijn naar Maori village geweest. Een Maoridorp waar ze nog werkelijk wonen. Het ligt in een geothermisch gebied. Het heet Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao, ofwel whakarewarewa afgekort Waka. Een bewoonster leidde ons rond in haar dorp en vertelde over het dorp en zijn gebruiken.
Zo bereiden ze hun eten in een gat in de grond met gebruik making van de hete stoom die eruit komt, waar ze stenen opleggen dan het rauwe eten (groente, vlees, aardappels) erop en afdekken. Het heet hanghi.
We kregen ook een voorstelling met zang en dans (met uitleg) aangeboden. Veel van hun leefwereld werd duidelijk gemaakt.

's avonds bij toeval een eetgelegenheid binnen gelopen, waar we een bierproeverij konden doen. Was aan ons besteed. Lekker proeven.....

Tot slot nog even in de spa in het hotel en deze dag was weer geweldig

• 08 Maart 2020 - 13:31

Ans:

Hoi Marijke en Ben,
    Rotorua op Google Maps ingetikt en toen fotoś bekeken. Prachtig. Zo kon ik zien hoe jullie reis er zo een beetje uit moet zien. Geisers, vulkaangebieden, bloemrijk, watervallen en zo meer. Jullie reis duurt nog maar kort, maar jullie zullen zoveel indrukken opgedaan hebben. Nog fijne voortzetting en fijne terugreis.
    Groetjes, Ludo en Ans